کاهش فشار خون

اگر شما هم دچار فشار خون بالا هستید ، می‌توانید با اندکی تغییر در سبک زندگی به کاهش فشار خون خود کمک کنید. برای اینکار باید با پزشک خود همکاری کنید تا برنامه توصیه شده او را پیاده کنید. احتمالا بخشی از برنامه برای کاهش فشار خون استفاده از داروهای تجویز پزشک است. اما تغییر سبک زندگی شما نیز بخش مهمی از این برنامه خواهد بود.



فشار خون بالا شما را در معرض خطرات مهلکی از جمله موارد زیر قرار می دهد. (ر.ک.ب)

  • سکته مغزی
  • ناراحتی قلبی
  • نارسایی قلبی
  • نارسایی کلیه
  • درد قفسه سینه
رابطه دخانیات با افزایش فشار خون

نیکوتین موجود در دخانیات سبب تنگتر شدن عروق خونی می‌شود . در نتیجه قلب برای پمپ کردن خون مجبور است تند تر بزند. این یعنی موقتا” فشار خون شما بالاتر می‌رود. اگر دخانیات را کنار بگذارید مسلما” سبب کاهش فشار خون شما خواهد شد. ترک سیگار همچنین باعث از بین رفتن خطر سکته قلبی و بیماری های مرتبط با قلب می‌گردد.

رابطه بین ورزش کردن و کاهش وزن با فشار خون

اگر وزن شما بیش از حد بالاست ، کاهش آن می‌تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. ورزش سبک روزانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. ولی حتی اگر وزن شما تغییر نکند، فشار خون شما با ورزش سبک کاهش خواهد یافت.

آیا سدیم موجود در نمک فشار خون را بالا می‌برد ؟

بله سدیم موجود در نمک طعام موجب افزایش فشار خون می‌شود. اما اینکه چه میزان نمک برای بدن ضروری است در افراد مختلف متفاوت است.

برای کاهش مصرف نمک بهتر است از ریختن نمک اضافه بر روی غذا خودداری کنید. معمولا” مواد غذایی که بصورت روزانه مصرف می‌کنیم حاوی مقدار کافی نمک هستند. برای مثال نان ، سبزیجات و پنیر . اما بهتر است از موادی که مقدار زیادی نمک در آنها استفاده شده پرهیز کنیم . برای مثال چیپس های شور ،آجیل و تنقلات شور و از این قبیل مواد خوراکی.

آیا استرس باعث افزایش فشار خون می‌گردد ؟

نقش استرس علاوه بر افزایش فشار خون ، در افزایش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر تایید شده است. برای جلوگیری از استرس بهتر است از روش های رسیدن به آرامش مانند یوگا و مدیتیشن استفاده نمایید. برای راهنمایی های بهتر می‌توانید از پزشک خود کمک مشورت بگیرید.

چطور نتیجه مثبت تغییر سبک زندگی خود بر فشار خون را ببینیم؟

بهترین راه برای اطمینان از درستی کارهایی که می‌کنید، مشاهده حال خودتان است. بهتر است  کاهش فشار خون خود را در منزل با اندازه گیری توسط دستگاه بسنجید. برای مطالعه بیشتر میتوانید از این مقاله استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *